Interface - Using agile, interactive learning environments to promote work-based learning in cVET
The ERASMUS+ project Interface - in Action - Using agile, interactive learning environments to promote work-based learning in cVET is concerned with the development, testing and evaluation of WBT and online solutions, such as digital breakouts and web quests in the field of work-based learning in continuing education.It has a duration of 24 months ...
Duration: 12/2021 - 12/2023
Funded by: EU
Interdependenz in der Beziehung zwischen Erwachsenen und ihren Eltern II
In einem von der DFG geförderten Projekt werden Familien, die an der Untersuchung der ersten Projektphase 2015 bis 2020 teilgenommen haben, erneut befragt. Wir verfolgen drei Ziele: 1) Die 2016/17 untersuchten Familienbeziehungen werden mit Beziehungsbeschreibungen in der COVID-19-Pandemie verglichen. 2) Das angenommene Wirkmodell zur Erklärung von ...
Duration: 12/2021 - 01/2025
Funded by: DFG
EU-IRL-CULT: Ireland, Europe and Brexit: Cultural Discourses on European Community
Duration: 12/2021 - 11/2024
Funded by: EU
LernCoBot - Digital Learning in Virtual Space space using the example of CoBots
Virtual reality (VR) not only offers new dimensions in gaming, but also creates new learning space at the University of Paderborn. In customizable VR training courses, students learn how to use cobots and AM systems.
Duration: 12/2021 - 12/2022
Funded by: Universität Paderborn
Learning, developing an disseminating inclusion and digitisation in OER contexts
In September 2021, the digital portal for teaching and learning in North Rhine-Westphalia, ORCA.nrw ("Open Resources Campus NRW") was officially launched. ORCA provides quality-proofed materials for digitally supported teaching and learning at universities. In various funding lines of NRW and in cooperation with the institution Digitale Hochschule ...
Duration: 12/2021 - 12/2023
Funded by: MKW NRW
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur fallbezogenen Adaption des Förderkonzepts "Ablösung vom zählenden Rechnen"
Im Projekts „Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften“ werden Fortbildungen zur Diagnose und Förderung für fachfremde Lehrkräfte entwickelt, durchgeführt und die Professionalisierungsprozesse der teilnehmende Lehrkräfte erforscht.
Duration: 12/2021 - 11/2024
Funded by: IPN
Cityrama - Straße als Atelier I-II
Wir bewegen uns täglich durch Straßen, flanieren und fahren auf ihr, überqueren sie oder tippen sie in Google Maps. Straßen, so scheint es, sind einfach da. Doch wo fängt die Straße an - wo hört sie auf? Sind Häuser, Geschäfte und Bäume, die sich an einer Straße befinden, auch Teil der Straße? Welche Rolle spielen die anderen Menschen, die auch in ...
Duration: 11/2021 - 06/2022
PhoQC: Photonic Quantum Computing
Photonic Quantum Computing (PhoQC): The aim is to research the fundamentals for the realization of photonic quantum computers. For this purpose, an internationally leading research center is to be created at the University of Paderborn in perspective, in which the fields of physics, mathematics, engineering sciences, computer science and electrical ...
Duration: 11/2021 - 12/2024
Funded by: MKW NRW, EIN Quantum NRW
Paragon - Effective chain modeling of a drive in the interior area of motor vehicles
For technically sophisticated products, a large number of functional and non-functional requirements must be met. This applies in particular to the highly regulated automotive industry, which is characterized by complexity. The Product Development Group supports the automotive supplier paragon in the development of model-based functional chains for ...
Duration: 11/2021 - 02/2022
Funded by: Industrie
Glass - Online configurator for modular mixing system
How to get to a binding offer quickly despite the highest product diversity? The project, which started in November 2021, aims to create a digital infrastructure for the interface between customers and the company Glass GmbH & Co. KG.
Duration: since 11/2021
Funded by: Glass