Office Address:
Mersinweg 3
33100 Paderborn
Room:
W4.206
Office hours:

Monday 11:30-12:30. Please make an appointment via e-mail.

About Thomas Janzen

Curriculum Vitae

Since 01.04.2021: Research associate

in the project PERFORM-LA

at PLAZ - Professional School of Education at Paderborn University

01.04.2024 - 30.09.2024: Research associate

at the department of Engish and American Studies - Teaching English as a Foreign Language (Prof. Dr. Dominik Rumlich)

03.05.2021 - 31.07.2022: Research assistant

at the University of Münster - English Language Education

01.04.2019 - 31.03.2021: Master of Education

English and chemistry for secondary schools (University of Münster)

01.10.2015 - 31.03.2019: Bachelor of Arts

English and chemistry (University of Münster)

15.11.2018 - 15.02.2019: German language assistant

Sandbach School, Sandbach, United Kingdom

08/2022 - 02/2024: Vertretungslehrkraft für das Fach Englisch am Berufskolleg Beckum

am Berufskolleg des Kreis Warendorf Beckum

Research

Research Interests

PhD project:

Development of performance-based assessment in EFL teacher education: Feedback on writing

Further information: PERFORM-LA English

Other research interests:

- Assessment and feedback
- Teacher education
- CLIL

Publications

Latest Publications

Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte

T. Janzen, C. Vogelsang, D. Rumlich, in: D. Gerlach (Ed.), Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen, 2024, pp. 221–234.





Das DigitELE Tutorial: Eine digitale Lernumgebung in der Englischdidaktik

T. Janzen, S. Gabel, M. Gampert, F. Matz, J. Reckermann, in: L. Mrohs, M. Hess, K. Lindner, J. Schlüter, S. Overhage (Eds.), Digitalisierung in der Hochschullehre – Perspektiven und Gestaltungsoptionen, University of Bamberg Press, Bamberg, 2023, pp. 151–154.


Show all publications

Further Information

Academic associations

  • Deutsche Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF)
  • Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF)
  • European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)