Julie Intveen

Didaktik » Didaktik - Bereich Prof. Hohwiller

Research Associate

Office Address:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Room:
C3.341
Office hours:

Office Hour: Tuesday, 11am-12pm (on campus or via Zoom) or by appointment.

Please register for one or more timeslots here

About Julie Intveen

Curriculum Vitae

Since 05/2021: Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Institut für Anglistik und Amerikanistik 
Fachdidaktik Englisch (Prof. Dr. Peter Hohwiller)

04/2019 - 04/2021: Masterstudium

Master of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen in den Fächern Englisch und Französisch an der Universität Paderborn

10/2015 - 03/2019: Bachelorstudium

Bachelor of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen in den Fächern Englisch und Französisch an der Universität Paderborn

Research

Research Interests

PhD project: Fictions of Identity - A Didactic Approach to Serial Literacy

Further research interests:

  • Serial literacy
  • Serial narratives in EFL teaching 
  • Identity in serial narratives 
  • The role of language education in identity development

Publications

Selected Publications

The True Story Of A Total Fake: Identitätsfragen mit der Netflix Serie Inventing Anna unterrichten

J. Intveen, in: V. del Valle, M. Kißling (Eds.), Fernsehserielles Erzählen im fächerübergreifenden Unterricht: Forschungs- und unterrichtspraktische Perspektiven, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2024.


Separation of Art & Artist? Exploring the J.K. Rowling Controversy

J. Intveen, MEIN FACH - Englisch Sek II 4 (2024) 1–5.




Fictions of Identity – A Didactic Approach to Serial Literacy

J. Intveen, in: Media Literacy in Language (Teacher) Education , 2023.


Show all publications

Teaching

Teaching Areas

  • Serial narratives in EFL teaching 
  • Identity & gender 
  • Dystopian fiction
  • Young Adult Literature
  • Modern approaches to 'classic' classroom topics (e.g. The American Dream)

Current Courses

  • MAP Aufbaumodul Teaching English as a Foreign Language (M6 & M7)
  • English in Secondary Education: Intermediate (Teaching Literature and Culture) (Taylor’s Version) – In My Teacher Era – Teaching Taylor Swift’s Songs as a 21st Century Popcultural Anthology

Additional Activities

Supervision of the Berufsfeldpraktikum in the Bachelor of Education for the subject English (with Maike Bauer)