
Prof. Dr. Kirsten Thommes
- E-Mail:
- kirsten.thommes@uni-paderborn.de
- Phone:
- +49 5251 60-2080
- Web:
- Homepage
- Office Address:
-
Warburger Str. 100
33098 Paderborn - Room:
- Q3.301
- E-Mail:
- kirsten.thommes@uni-paderborn.de
- Phone:
- +49 5251 60-2080
- Web:
- Homepage
- Office Address:
-
Warburger Str. 100
33098 Paderborn - Room:
- Q3.301
About Kirsten Thommes
Kirsten Thommes ist seit April 2018 Professorin für Organizational Behavior an der Universität Paderborn. Zuvor studierte sie BWL an der Phillips Universität Marburg, promovierte an der Friedrich Schiller Universität Jena und war als Post-Doc an der Radboud Universität Nijmegen und der RWTH Aachen beschäftigt.
Publications
Latest Publications
Algorithm, expert, or both? Evaluating the role of feature selection methods on user preferences and reliance
J. Kornowicz, K. Thommes, PLOS ONE 20 (2025).
Algorithm, expert, or both? Evaluating the role of feature selection methods on user preferences and reliance
J. Kornowicz, K. Thommes, Plos One (2025).
Humans in XAI: Increased Reliance in Decision-Making Under Uncertainty by Using Explanation Strategies
O. Lammert, B. Richter, C. Schütze, K. Thommes, B. Wrede, Frontiers in Behavioral Economics (2024).
Can leaders motivate employees’ energy-efficient behavior with thoughtful communication?
C. Hoffmann, K. Thommes, Journal of Environmental Economics and Management (2024).
Digitales und prädiktives Kompetenzmanagement
K. Thommes, A. Iseke, M. Schneider, eds., Digitales und prädiktives Kompetenzmanagement, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2024.
Show all publications
Teaching
Current Courses
- Theory
- Organizational Behavior Case Study Übung
- Organizational Behavior - Tutorium
- Organizational Behavior
- HR Analytics - Übung
- HR Analytics
- Grundlagen des wissenschaftlichen Arbeitens für Forschungsprojekte
- Grundlagen des wissenschaftlichen Arbeitens für Forschungsprojekte
- Einführung in die Theorie der Unternehmung
- Case Study Analyses
- Capstone Course
- Capstone Course
- Bildungsmanagement
- Bildungsmanagement