Dr. Nerea Vöing

Higher Education Development Office

Head - Employee

Programme for Professors, subject-specific offers, Scholarship of Teaching and Learning, Workshops and Advice, course-development, Committees and Network

Office Address:
Pohlweg 55
33098 Paderborn
Room:
E5.323

Publications

Latest Publications

„Es kann das Ganze nicht gelingen, wenn man nicht zusammenwirkt" - Die SoTL-Rundreise als communitybasiertes Interaktionsformat

N. Vöing, M. Arnold, S. Weber, S. Reisas, A. Timmann, in: T. Schmohl, S. Gandt, B. Zinger, C. Zitzmann (Eds.), Co-kreatives Lernen und Lehren. Hochschulbildung im Zeitalter der Disruption, wbv Publikation, Bielefeld, 2024, pp. 191–213.


Hochschullehre postdigital

N. Vöing, T. Jenert, I. Neiske, J. Osthushenrich, U. Trier, T. Weber, K. Altroggen, eds., Hochschullehre postdigital, wbv Publikation, Bielefeld, 2024.



Ein Blick auf Lehre und Lernen in Hochschulen durch die Brille der Hochschuldidaktik"

N. Vöing, Trafohaus//Lehre (Podcast der HD Sachsen) (2023).


Lehrentwicklung durch Scholarship of Teaching and Learning – mit SoTL Hochschullehre beforschen, weiterentwickeln und teilen

N. Vöing, M. Arnold, S. Reisas, Lehrentwicklung durch Scholarship of Teaching and Learning – mit SoTL Hochschullehre beforschen, weiterentwickeln und teilen, e-teaching.org, 2023.


Show all publications

Further Information

1. Higher Education Development Unit (HEDU)

Team Leader of the Higher Education Development Unit. Focus: Programme for professors, subjec-specific offers, Scholarship of Teaching and Learning, Workshops and advice, course- and organisational development projects, committees and networking

2. Committees and Network

Networks
president of German Association for educational and academic staff development in Higher Education (www.dghd.de)
Spokesperson of the german-speaking "Scholarship of Teaching and Learning"-Network (go.upb.de/Sotl)

Committes:
Since 2017: Permanent Guest in the Studies Committee, Senate of the Paderborn University 

3. Research interests

Felicity conditions for Innovations in Higher Education

Potency of SoTL in adacemic staff development